...

Com introduir un producte alimentari al mercat

Introduir un producte alimentari nou al mercat , no és tasca fàcil, més que res per la burocràcia que cal fer.

Però amb paciència i pas a pas s’aconsegueix.

Veurem una guia dels passos a seguir:

1 ESTUDI DE MERCAT
Identificar el mercat objectiu i entendre’n les necessitats.
Analitzar la competència amb els seus productes, preus i canals de distribució.
Estudiar les tendències actuals del sector gastronòmic.

2 DESENVOLUPAMENT DEL PRODUCTE I PROVES
Crear un producte de qualitat que satisfaci les demandes del mercat.
Investigar la durada del producte, la data de caducitat o preferent.
Sabors, valors nutritius i començar a estudiar l’envasament.

3 NORMATIVES LEGALS I REGISTRE SANITARI
Assegureu-vos que el producte està en compliment.
Traçabilitat.

4 BUSINESS PLAN
Elaboració d’un pla de negoci realista, descrivint objectius, mercat de destinació, estratègia de màrqueting i previsió financera.
Calcular els costos de matèria primera, producció i envasament per poder crear una estratègia de preus.
Indicar els canals de distribució.

5 ASPECTES LEGALS
Assegurar-se del compliment de la normativa alimentària del producte en qüestió, de la seva producció i etiquetatge segons la normativa.

6 OBTENIR ELS PERMISOS NECESSARIS COM EL REGISTRE SANITARI, O UNS ALTRES QUE REQUEREIXI EL PRODUCTE

7 MARCA I ENVASAT
Crear una identitat de marca forta que comuniqui els punts forts del producte.
Registre de la marca a patents i marques, i esperar la resolució del registre.

8 DISSENY DE PACKAGING O ETIQUETAT ATRACTIU I INFORMATIU QUE COMPLEIXI LA NORMATIVA

9 CANALS DE DISTRIBUCIÓ
Escollir els canals de distribució més adequats al producte en qüestió, supermercats, botigues gourmet, botiga online pròpia, o marketplaces com Amazon, Miravia… i establir relacions amb distribuïdors, minoristes o majoristes.

10 MÀRQUETING I PROMOCIÓ
Desenvolupament duna campanya de màrqueting i promoció per donar a conèixer el producte.
Publicitat tradicional o online, xarxes socials, associacions de gastrònoms, clubs de foodies
Pensar en la possibilitat de fer ofertes de promoció o oferir mostres per generar interès.

11 RELACIONS
Establir relacions amb les parts interessades, proveïdors, distribuïdors, detallistes i clients.
Assistir a actes del gremi i establir contactes amb professionals del sector.

12 CONTROL DE QUALITAT
Seriós i rigorós per garantir la seguretat del producte.
Cerca de certificacions que demostrin la qualitat i integritat del producte. (Ecològic, Denominació d’Origen Protegida, etc…)

13 OPINIONS I MILLORES
Recull d’opinions tant de clients com de les parts interessades per identificar àrees de millora.
Adaptar i perfeccionar contínuament el producte i l’estratègia de màrqueting, basant-se en els comentaris del mercat.

14 CREIXEMENT I RISCOS
A mesura que creix la demanda del producte, considerar la possibilitat d’augmentar la producció mantenint sempre els estàndards de qualitat, si baixa la qualitat es posa en risc el producte.
Estudiar la possibilitat d’ampliar la línia de productes o descobrir nous mercats.

15 SOSTENIBILITAT
Estudiar la possibilitat d’incorporar pràctiques sostenibles al procés de producció, per atraure consumidors conscienciats.

L’èxit d’introduir un producte agroalimentari al mercat sol requerir una combinació d’un gran producte, un màrqueting eficaç i unes relacions sòlides dins del sector. A més, mantenir-se informat sobre les tendències del sector i adaptar-se a les preferències canviants dels consumidors és crucial per a l’èxit a llarg termini.

Aquesta guia va per ordre, si saltes passos després pot ser que hagis de tornar enrere.
Per exemple: un productor amb un producte nou, no va voler esperar a la resolució de Patents i Marques per al registre de la seva marca, va realitzar tota la fabricació del packaging i envasat amb la marca, i Patents i Marques no l’assigno ja que ja estava registrada o s’assemblava a una de registrada. Va haver de destruir tot el packaging i etiquetes, ja que no li havien concedit el nom de marca que havia sol·licitat.

A Garsaball Branding portem més de 20 anys creant marques, envasos i etiquetes, i treure-les al mercat.

Si voleu tenir un partner en aquest procés us acompanyem.

A més si vols t’introduïm el teu producte al mercat mitjançant el desenvolupament de la teva pròpia botiga online, o la nostra botiga gourmet online Sabority.com, oa Amazon, Miravia… o a tots!! a vendre!!!

Explica’ns el teu projecte de producte! Contacta’ns >>>>

Comercialitzar producte alimentari al mercat

Comercialitzar producte alimentari al mercat

 

Estudi de Disseny Gràfic Garsaball Branding – Mollerussa – Lleida – Online

Post A Comment

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.